سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه ساماندهی دره فرحزاد | گرمخانه جدید زنان در جوار روددره راه‌اندازی می‌شود


 

  • ادامه ساماندهی دره فرحزاد | گرمخانه جدید زنان در جوار روددره راه‌اندازی می‌شود

    به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، رود دره فرحزاد که محل تجمع معتادان متجاهر و خرده‌فروش بود، طی روزهای اخیر با همکاری پلیس و شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌ها، پاکسازی شد و پس از این پاکسازی، اقدام‌های شهرداری تهران برای نگهداری باغات، ساخت راه دسترسی در حاشیه رود دره، تخلیه خاک و نخاله‌ها و ... در این محدوده که از معدود ذخایر اکولوژیکی شهر تهران است، آغاز شد. 

    در ادامه طرح‌های ساماندهی رود دره فرحزاد، شهرداری تهران نسبت به تاسیس گرمخانه ویژه بانوان در این محدوده اقدام کرده است. این گرمخانه بیش از 80 تخت ظرفیت دارد و به احتمال زیاد در هفته جاری توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران افتتاح می‌شود.

    در حال حاضر سه گرمخانه ویژه زنان در مناطق 8، 12 و 22 شهرداری تهران دایر هستند. البته مددجویانی که آسیب‌های جدی‌تر روانی دارند یا به علت کهولت بیش از حد سنی شرایط عادی ندارند نیز به طور موقت در یک سامان‌سرا در لویزان نگهداری می‌شود.

    با افتتاح گرمخانه جدید ویژه زنان در محدوده دره فرحزاد، 5 مرکز نگهداری و ساماندهی زنان بی‌سرپناه در تهران با حدود 550 تخت تامین است.

    شهروندان در صورت مشاهده زنان بی سرپناه می‌توانند موضوع را به 137 اطلاع دهند تا گشت‌های مربوطه از سوی شهرداری اعزام و نسبت به کمک و انتقال این زنان به گرمخانه‌ها اقدام کنند.

    به گزارش همشهری آنلاین، ساخت اکوپارک از دیگر طرح‌های ساماندهی دره فرحزاد است که از سوی شهرداری تهران پیگیری می‌شود. امیرناصر هراتی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 تهران درباره راه‌اندازی اکو پارک در مسیر رود دره فرحزاد، به همشهری آنلاین گفته بود: اگر همه چیز خوب پیش برود، تمام دستگاه‌های مربوطه هماهنگ عمل کنند و بودجه تامین باشد، ساخت اکو پارک به مدت دو سال زمان می‌برد.

    وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های مسئول، دره فرحزاد اوایل سال آینده آماده پذیرایی از شهروندان شود، گفت: با توجه به اینکه راه‌اندازی اکو پارک زمان‌بر است، اما حتی قبل از آن شهروندان می‌توانند در مسیر پیاده‌راه کنار مسیر رودخانه، از این فضای طبیعی بهره ببرند.

    هراتی، دره فرحزاد را یکی از معدود ذخایر اکولوژیکی شهر تهران برشمرد و درباره اکو پارکی که در این محدوده به طول 3380 متر از پل نیایش تا پل خوش مرام راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سعی می‌شود حداقل مصالح ساختمانی در ساخت اکو پارک به کار برود و بیشتر از مواد سازگار با محیط زیست برای مبلمان آنجا استفاده شود تا شهروندان در فضای طبیعی که کمتر موقعیتی از آن در تهران وجود دارد، اوقات مفرحی داشته باشند.