سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون


 

  • نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون

    نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون

    نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخوناختصاصی «تابناک باتو» ـ یک پژوهش جدید آمریکایی ادعا می کند که رقص سنّتی «هولا» که ویژه جزایر هاوایی است، درمان طبیعی و واقعی علیه افزایش فشارخون است.

    بنا به گزارش مجله ایتالیایی greenstyle، هولا رقص سنّتی جزایر هاوایی که با آن از توریست ها استقبال می شود، زیر ذرّه بین جامعه علمی قرار گرفته است و نتایج پژوهش دانشمندان آمریکایی روی بومیان هاوایی نشان می دهد، رقص هولا قدرت زیادی در کاهش فشار خون دارد.

    نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون

    این مطالعه که توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه هاوایی انجام و در کنفرانس انجمن قلب آمریکا در نیواورلئان ارائه شده است، نشان داده که همه بیماران مبتلا به فشار خون بالا می توانند از مزایای رقص هولا در جهت کاهش فشارخون بهره ببرند.

    نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس گروه بهداشت بومی هاوایی در دانشگاه پایتخت هاوایی، «هونولولو» دکتر «جوزف کیوایموکو کهولوکولا» اظهار داشت: انتخاب افراد بومی برای مطالعه تصادفی نبود، بلکه به دلیل ابتلای مردم این جزیره به فشار خون بالا بود که داروهای معمولی نمی توانست آن را کنترل کند. این فشار خون بالا منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب می شود و تحقیقات نشان داد، رقص هولا تنها راه درمان فشار خون بومیان مبتلا به فشار خون در هر سنّی بوده است.

    نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون

    تیم پزشکی ایالات متحده مطالعات خود را روی 250 بومی هاوایی با متوسط 58 سال انجام داد که 80 درصد آنها زن بودند و از فشار خون بالا و دیابت نوع 2 رنج می بردند.

    پژوهشگران در سه جلسه و هر جلسه سه ساعت به جمع آوری اطلاعات از بیماران پرداختند. شرکت کنندگان دو دسته بودند، دسته اول سه ماه و هر هفته دو بار رقص هولا انجام می دادند، در حالی که دسته دوم فقط درمان معمولی را دریافت می کردند.

    پس از گذشت شش ماه از مدت مطالعه، شرکت کنندگان در گروه رقص هولا نشان دادند که حداکثر فشار آنها به کمتر از 130/80 میلی متر جیوه کاهش یافته و فشار خون ایده آل نیز 120/80 میلی متر جیوه است.

    نسخه عجیب دانشمندان آمریکایی برای درمان فشارخون

    شرکت کنندگان در این تحقیق گفتند که هولا سرگرم کننده است و همان طور که دکتر جوزف توضیح داد به آنها کمک کرد تا مشکل فشار خون خود را حل کنند. هولا HULA یکی از رقص های نواحی پولی نزی و خصوصاً هاوایی است. این نوع رقص به همراهی آواز محلی (mele) یا ساز (oli) اجرا می‌شود و به‌ گونه ای به نمایش درآوردن همان سرود و آواز در حال اجراست.